viernes, 6 de julio de 2012

Sabates / Zapatos



Quin significat li podem donar a les sabates de vidre del primer conte que em van regalar de petita?

Aquell conte és al meu racò més intern de la memoria primera.
Era grapat i amb pocs fulls, però va ser inmens al meu univers fantàstic.

Des d'aquell hivern, amb els meus cinc anys, en que vaig saber que el que hi havia sota clau eren els reis que els pares ens tenien preparats, el meu imaginari vola amb les lletres llegides, i ara a les que escric, visquent-lo en els dos casos.

He vist unes sabates que m'han fet recordar les de la Cinderella.

Delicades. Per uns peus petits. L'humiltat i senzillesa considerades com a valor de dona.

Un toc de mitja nit. Una sabata que cau mentres es desfà l'encanteri. Sabata que no es converteix en espardenya.

Pot ser la nostra heroïna no portava res als peus. Tan pobra i tant poc considerada.

Modell de la sumisió premiada amb un bon partit.

Vaja!

No és el modell escollit al llarg de la meva vida.

He volgut ser-hi jo mateixa, i puc dir que ho estic aconseguint.

Bones reflexions pel meu aniversari.


TRADUCCIÓN:

Aquel cuento está en mi rincón más interno de la memoria primera.
Estaba grapado y con pocas hojas, pero fue inmenso en mi universo fantástico.

Desde aquel invierno, con mis cinco años, en que supe que lo que había bajo llave eran los reyes que los padres nos tenían preparados, mi imaginario vuela con las letras leídas, y ahora en las que escribo, viviendolo en ambos casos.

He visto unos zapatos que me han hecho recordar los de la Cenicienta.

Delicados. Para unos pies pequeños. La humildad y sencillez consideradas como valor de mujer.

Un toque de media noche. Un zapato que cae mientras se deshace el hechizo. Zapato que no se convierte en alpargata.

Puede ser que nuestra heroína no llevara nada en los pies. Tan pobre y tan poco considerada.

Modelo de la sumisión premiada con un buen partido.

¡Vaya!

No es el modelo elegido a lo largo de mi vida.

He querido ser yo misma, y puedo decir que lo estoy consiguiendo.

Buenas reflexiones por mi cumpleaños.

No hay comentarios:

Publicar un comentario